Damya Aleesya, Aqieef Zafrieel, Dhia Irdieena

Damya Aleesya, Aqieef Zafrieel, Dhia Irdieena
Damya Aleesya, Aqieef Zafrieel, Dhia Irdieena

Khamis, 25 Julai 2013

Doa Seorang Isteri

Doa Seorang Isteri

Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim
Kau ampunilah dosa ku yg telah ku perbuat
Kau limpahkanlah aku dengan kesabaran yg tiada terbatas
Kau berikanlah aku kekuatan mental dan fizikal
Kau kurniakanlah aku dengan sifat keredhaan
Kau peliharalah lidahku dari kata-kata nista
Kau kuatkanlah semangatku menempuhi segala cabaranMu
Kau berikanlah aku sifat kasih sesama insan

Ya Allah
Sekiranya suami ku ini adalah pilihan Mu diArash
Berilah aku kekuatan dan keyakinan untuk terus bersamanya
Sekiranya suami ku ini adalah suami yg akan membimbing tanganku dititianMu
Kurniakanlah aku sifat kasih dan redha atas segala perbuatannya
Sekiranya suami ku ini adalah bidadara untuk ku di Jannah Mu
Limpahkanlah aku dengan sifat tunduk dan tawaduk akan segala perintahnya
Sekiranya suami ku ini adalah yang terbaik untukku di DuniaMu
Peliharalah tingkah laku serta kata-kataku dari menyakiti perasaannya
Sekiranya suami ku ini jodoh yang dirahmati oleh Mu
Berilah aku kesabaran untuk menghadapi segala kerenah dan ragamnya

Tetapi Ya Allah..
Sekiranya suami ku ini ditakdirkan bukan untuk diriku seorang
Kau tunjukkanlan aku jalan yg terbaik untuk aku harungi segala dugaan Mu
Sekiranya suami ku tergoda dengan keindahan dunia Mu..
Limpahkanlah aku kesabaran untuk terus membimbingnya..
Sekiranya suami ku tunduk terhadap nafsu yang melalaikan..
Kurniakanlah aku kekuatan Mu untuk aku memperbetulkan keadaanya
Sekiranya suami ku menyintai kesesatan
Kau pandulah aku untuk menarik dirinya keluar dari terus terlena

Ya Allah..
Kau yang Maha Megetahui apa yang terbaik untukku
Kau juga yang Maha Mengampuni segala kesilapan dan ketelanjuranku
Sekiranya aku tersilap berbuat keputusan..
Bimbinglah aku ke jalan yang Engkau redhai
Sekiranya aku lalai dalam tanggungjawabku sebagai isteri..
Kau hukumlah aku didunia tetapi bukan diakhirat Mu
Sekiranya aku engkar dan derhaka
Berikanlah aku petunjuk kearah rahmat Mu

Ya Allah sesungguhnya..
Aku lemah tanpa petunjukMu..
Aku buta tanpa bimbinganMu..
Aku cacat tanpa hidayahMu..
Aku hina tanpa RahmatMu..

Ya Allah
Kuatkan hati dan semangatku
Tabahkan aku menghadapi segala cubaanMu
Jadikanlah aku isteri yang disenangi suami
Bukakanlah hatiku untuk menghayati agamaMu
Bimbinglah aku menjadi isteri Soleha
Hanya padaMu Ya Allah ku pohon segala harapan
Kerana aku pasrah dengan dugaanMu
Kerana aku sedar hinanya aku
Kerana aku insan lemah yg kerap keliru
Kerana aku leka dengan keindahan duniamu
Kerana kurang kesabaran ku menghadapi cabaranMu
Kerana pendek akal ku mengharungi ujianMu

Ya Allah Ya Tuhanku...
Aku hanya ingin menjadi isteri yang dirahmati
Isteri yang dikasihi
Isteri yang soleha
Isteri yang sentiasa dihati
Amin, amin Ya Rabbal Allamin

Rabu, 24 Julai 2013

Salam Ramadhan,

Salam Ramadhan,

Alhamdulillah, hari ni hari ke-15 semua umat ISLAM berpuasa. Sayu hati bila kita semua sudah sampai di pertengahan bulan seribu rahmat ini. In sya Allah semoga ALLAH S.W.T mempermudahkan segala urusan kita.

Tahun ini aku berpuasa dengan suami, kalau tahun lepas, aku bersama nenek aku di Kuantan, tapi bulan ini aku berpuasa di sisi suami. Alhamdulillah, walaupun waktu berbuka tidak berbuka bersama tetapi dapat bersahur bersama.

Tapi aku merasakan yang sambutan raya tahun ini, aku tak berapa nak sambut..sebab cuti raya terlalu pendek..itu pun mesti bercuti aku confirm tidak selesa..keadaan opis baru ini agak menekan kebajikan pekerja dia. ermm itu la sekian lamanya aku tidak berblogging ni..terlalu sibuk sehinggakan perlu datang ke opis waktu cuti..

Aku seorang ibu, aku juga seorang isteri, dan aku juga seorang pekerja..sesungguhnya aku tidak perlukan pekerjaan seperti ini..kerana tuntutan mahukan akku menjadi Suri rumah. Memang aku agak tertekan sedikit kebelakangan ini..memandangkan aku dah masuk 8 bulan bekerja di opis ini..semuanya ada peraturan sendiri..bukannya mengikut pekeliling yang telah ditetapkan..semuanya diaturkan sendiri demi menjaga nama bahagian..ermm tak ok mana pun..nak pulak aku dapat pegawai ngan SO yang berlagak bagus..ermm naseb badan..sekarang ni pun kebanyakkan staf dia semua keluar dari bahagian ini..aku ni je pergi masuk sini..ermm ntah lah..

Sekarang ini pun aku tengah cari site income yang mana boleh membantu aku nanti..nak sambung belajar tapi ..eerrmm entahlah..penat dah nak berfikir ini..

Sayunya hati ni memandangkan bulan rahmat nak sampai ke penghujungnya, entah dapat ke tidak kita sambut Ramadhan yang seterusnya.. In Sya Allah.

nukilan ;

damya batriysah