Damya Aleesya, Aqieef Zafrieel, Dhia Irdieena

Damya Aleesya, Aqieef Zafrieel, Dhia Irdieena
Damya Aleesya, Aqieef Zafrieel, Dhia Irdieena

Khamis, 10 Disember 2009

alhamdulilllah..aleesya anak yang baik...




alhamdulillah...sepanjang aku menjaga aleesya..
die tak banyak ragam...
selalu nye 3 jam sekali aku bagi die minum susu...
sebab die memang telah di ajar di hospital lagi..
waktu die minum berjadual...
temasuk juga dengan ubat die...
setakat nie...ubat die ader 7...
dulu mase aku mula2 jage die...
banyak gile ubat die...
dari kul 6.00 pagi, 8.00 pagi, 12.00 tengahari, 3.00 ptg, 4.00 ptg, 6.00 ptg, sampai kul 12.00 malam....
skang tak lagi...
8.00 pg, 12.00 tghari, 4.00 ptg, 8.00 mlm..ngan kul 12.00 malam....
aleesya pun sekang dah pandai dah senyum kat kite...
bile die bangun pagi je...pertama sekali...bile die tgk kite..die senyum kat kite...
tak la terasa ngantuk bile jage waktu malam bagi susu kat die...
die sentiasa senyumkat kite...
kekedang tu...aku terhibur ngan perangai die...
walaupun die kecik lagi...
aku tau die paham perasaan aku...tiap-tiap hari melayan die...
die tak banyak karenah...
senang sangat nak jage die...
buat mase skang ni...
aku yang jage die...
kat umah kalu nadzrul g keje...
tinggal la aku ngan die....
buat sementara ni...nenek die...masing2 ngan tanggungjawab...
masing2 ader tanggungjawab...
tu yang buat aku bimbang...
yela aku dah nak mula start keje...
dan aku plak tak caye kan pengasuh ni...
nak2 plak dengan keadaan aleesya cam nie...
mane nak wat ubat die...
nak bagi ubat lagi...
nak bagi susu lagi...
skang nie aku sorang je yang tau setiap kali perubahan die...
nak katakan 24jam aku ngan die...
dah kenal sangat perangai die...
tapi alhamdulillah..tiap kali makan ubat.. aleesya tak nangis....
dah biasa kot...
kalu nak kira2...satu hari ubat die 1oz tau....
cuma kalu die tido tu nak kena jage skit...
sebab bayi cam nie...kekadang tu terlupa nak bernafas...
tu yang jadi baru-baru ni...aleesya biru sekejap...masuk balik spital...
tapi skang alhamdulillah...


"aleesya, ibu ngan ayah sentiasa doakan kesihatan aleesya, semoga ALLAH permudahkan perjalanan hidup aleesya disamping ayah ngan ibu...

Tiada ulasan: