Damya Aleesya, Aqieef Zafrieel, Dhia Irdieena

Damya Aleesya, Aqieef Zafrieel, Dhia Irdieena
Damya Aleesya, Aqieef Zafrieel, Dhia Irdieena

Rabu, 25 Mac 2009

Pesta Belon Udara



Ni aku attach kan beberapa gmbr yang aku snap mase tgk belon udara...

hari sabtu hari tu, sebelum aku nak anta adik2 ngan mama balik pekan..aku singgah jap kat alamanda sebab mama nak beli tempeyek kacang..sedap..RM 16.00 je..dia jual dalam botol..dah lepas aku beli..tu tetiba terpandang poster pesta belon udara kat presint 2..jadi dengan perasaan teruja aku terus la ke sana..memang dah lama aku nak tgk belon udara ni..ramai giler orang..tapi panas..aku mengalah kan adik2 yang kecik..cam2 ader kat sane..selain daripada belon udara tu..ader permainan helikopter..cam nadzrul beli..bapak la mahal helikopter tu..tapi dah minat die nak main..tapi tuk pengetahuan korang helikopter tu..ader je kat umah..duk jadi hiasan umah dah...sebab die tak der masa nak main..huhu..dan bermacam2 jenis belon udara...lepas je puas tgk belon2 tu..aku pun terus bergerak balik pekan...sepanjang perjalanan aku bawak..fuhhh penat..sampai je kat sri jaya..aku dah ngantuk..adik2 aku yang kat belakang dah pun selamat..tinggal aku ngan mama je..mama plak duk tanye aku.."ejan, klu penat biar mama bawak.."tak pe la mama..kuat lagi"...bawak kete..tak la selaju alex yoong..setakat 120-130 je..sampai kat gambang ader plak kancil terbang langgar jambatan..mengerikan..aku tak berani nak tengok..sebab kejadian tu baru je terjadi mase aku lalu..maybe driver tu tersempit kat tempat duduk die..sebab depan kete remuk teruk..sampai je simpang masuk pekan..hujan lebat..aku bile hujan lebat ni fobia sikit..jadi aku kurang kan kelajuan aku...sampai umah je..ader plak jiran sebelah jemput makan..hehe..mula nye sesampai je aku kat umah..terus aku makan burger..mase singgah sekejap isi minyak kat gombak..kat situ kan ader burger king..jadi takkan la aku nak makan sambil memandu...dah la aku bawak mak mentua aku ngan adik2..punye la risau nadzrul...bile dia tau aku yang drive balik pekan..selesai je makan burger tu..aku punye la malas nak g umah jiran 2..sebab pikir dah kenyang..ditambah plak ngan mata yang ngantuk..tapi kesian kan mama, aku g la jugak..sampai je..terbau la plak nasi dagang. Amik pinggan pastu amik nasi sikit giler..sebab nye dah kenyang..tapi sekali suap..bapak sedap..cam nak tambah lagi..tapi malu..mama aku dah senyum2 dah..die pun dah paham..balik umah aku terus tertido..sampai kul 6.30..bangun terus mandi..tapi aku ngantuk lagi..tapi malam tu aku ngajar adik2 matematik...tgk af pun sekejap2 je...abis je ngajar math...aku terus tido...kul 3.00 pagi..tetibe je peyot aku memulas2..sakitnye..dah tu plak aku berebut toilet ngan k.teh..sebab nye..sebelum kitorang g umah jiran makan nasi dagang..kan aku cite kat atas tadi..aku makan buger..buger tu sebenar nye buger black pepper..sebenarnye petang itu, sebelum g umah jiran..mama dah pun mengalaminye..jadi time kami tgh malam..bapak la sakit nye..tapi aku skali je..kak teh je 2 kali masuk...huhu..lepas tu aku sambung tido..bangun pagi plak die wat hal balik..tapi nasib dah pagi..lepas mandi2..ader banyak agenda aku ngan mama..sabtu ngan ahad..ade je keje aku ngan mama..sampai la hari isnin..isnin tu aku g cek peyot ngan buka buku merah..sebenarnye aku dah ader buku biru..tapi kinik swasta nye..aku tak nak sbb tak lengkap..jadi aku g la kinik kesihatan..bile dah sampai kat kinik kerajaan ni plak..dah macam bola dah die buat kami..skejap kat sini, sekejap kat sane..fuhhh letih..tapi akhirnye aku berjaya buka buku merah tu..mase time amik darah..huhu aku ni penakut sebenarnye..aku gelabah gile..sampai kan darah tak nak kuar..sbb aku stress..hehe..nurse tu suh aku cool..pastu baru darah tu kua..sakit nye..first sebenarnye amik darah sebanyak tu..pastu ader la pemeriksaan lain..tekan perut aku..rase baby aku kat ner..peyot aku plak dah pun mula memboncet..hehe suke nye. pastu tu aku g ke bandar pekan balik sebab ader barang nak beli..n nak servis kete skali..semlam baru aku gerak balik KL..sebb hari ni aku ader presentation KMK..jadi semlm aku balik ngan abh ngan mama..time ni abah plak bawak kete..aku duk kat belakang tito ayam...pastu singgah sekejap kat rawang amik baju aku nak pakai g presentation kmk tu..pstu gerak g shah alam..g tgk abg tersayang kursus kat sane..sepanjang perjalanan dari pekan ke rawang, pasru ke shah alam..cian abah penat drive..sampai umah je kami terus tetido.

Tiada ulasan: